پیشنهاداتی برای هدایت سازمان در شرایط پرتلاطم کنونی

رهبری اثر بخش، یعنی استفاده از حداکثر توانایی و استعداد افراد در رسیدن به هدفهای تعیین شده، خود یکی از راههای افزایش انگیزش کارکنان محسوب می‌گردد.

به گزارش خبرنگار آرا،  در روزهای آشفته و شرایط بحرانی و پرتلاطم کنونی که از سویی با تحریم و مسائل اقتصادی ناشی از آن روبرو هستیم و نیز شرایطی که شیوع پاندمی کرونا (کووید19) بر کشور تحمیل کرده است، توسعه مهارت‌های رهبری و پرورش رهبران اثربخش برای مواجهه با عدم قطعیت ها و بحران ها و تاب آوری در مقابل آنها از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد.

اما بیش از نیمی از مدیران اذعان دارند که اقدامات و برنامه‌هایشان برای توسعه رهبری در سازمان شکست خورده است. بنابراین برای شکوفایی پتانسیل رهبری‌اثربخش چه باید کرد؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت شناسایی و ریشه یابی دقیق مسئله و چالش به وجود آمده، توجه به احساسات و نظرات منفی و مخالف کارکنان در محیط کار، تغییر و تقویت مدل ذهنی به شکلی پویا و کارآمد، برای مقابله با عدم قطعیت ها و افزایش تاب آوری، اشتباه نگرفتن دو مقوله شرکت دیجیتال با دیجیتالی شدن در فرآیند توسعه سازمان، آگاهی از مفهوم و ویژگی های کار معنی دار و با ارزش از دیدِ کارکنان، توجه به تقویت مهارت تمرکز و تفکر استراتژیک در مواجهه با بحران ها، توجه به نیازها، نظرات و دیدگاه های مدیران و نیروهای جوان و باانگیزه سازمان، برنامه ریزی برای هدایت و راهبری مطلوب استعدادها و رشد افراد، افزایش مهارت و توانایی مدیریت تیم ها و گروه های مجازی، توجه به مقوله ارزیابی و کنترل اثربخش و انگیزاننده عملکرد کارکنان و همچنین ایجاد آمادگی و ظرفیت ذهنی شکست و عدم موفقیت در کارکنان از جمله اقداماتیست که می‌تواند به مدیران و رهبران سازمان ها کمک کند تا در موارد عدم اطمینان و مواجهه با چالش درست رفتار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همه روزه, ۲۴ ساعته همراهتیم

تمامی حقوق مادی و معنوی برای شرکت آسان رای اندیش محفوظ است.